LA SELVA TÉ INICI EN UNA MODESTA CARNISSERIA FUNDADA L’ANY 1917 A CAMPLLONG PER JOSEP ALBERTÍ LAPEDRA I LA SEVA DONA MERCÈ BOSCH
L’1 de desembre de 1917 el jove Josep Albertí, originari de Campllong (Girona) es casa amb Mercè Bosch. Tots dos posen en marxa una modesta carnisseria on venen carn fresca i embotits, i ràpidament comencen a subministrar a altres botigues de pobles veïns, sent un referent de qualitat molt ben acceptat a tota la comarca.
El 1934 funda a El Carpio (Còrdoba) una indústria càrnia amb el nom de “La Flor Andaluza” amb les instal·lacions més modernes de la zona, aportant innovació tècnica i elaborant productes autòctons. Però la iniciativa queda estroncada amb l’esdeveniment de la guerra civil, i l’any 1937 la família Albertí-Bosch decideix tornar a casa.
El 1944, Joaquim Albertí, fill del fundador, decideix donar-li un gran impuls a l’empresa i aposta per un nou sistema d’elaboració del pernil cuit: la cocció en llauna, primant la qualitat de matèria primera i un procés d’elaboració que aporta al pernil un sabor únic. El 1947, es registra la marca La Selva, convertint-se en un referent en pernil cuit.
La bona acceptació del pernil cuit fa que sota els mateixos principis de qualitat i de procés d’elaboració tradicional es desenvolupi una amplia gamma d’embotits i s’introdueixi en tot el territori espanyol. La Selva es converteix en líder del pernil cuit de qualitat i en referent de productes d’alta xarcuteria.
La gerència passa a mans de Xavier Albertí, la tercera generació familiar. L’empresa es professionalitza i es potencia la innovació, la qualitat i la producció de productes d’alta xarcuteria. La marca La Selva creix en notorietat gràcies a la comunicació a consumidor i a una creixent penetració en el mercat. Es porta a terme una important ampliació que inclou una sala blanca de grans dimensions, orientada al servei de producte llescat que es va imposant en el mercat.
La Selva fa cent anys gràcies a una recepta que ha tingut per ingredients la perseverança, la serenitat, l'harmonia i el ser fidels a una essència. La qualitat del producte, l'adaptació a les diferents necessitats del mercat i sobretot, la confiança de milers de persones han estat indispensables per arribar a aquests cent anys.